Beställa böcker till BVC

Hur gör man för att beställa böcker till BVC?

Kommentarer

  • Hej,
    Kulturrådet har inte något specifikt bidrag som BVC kan söka för att köpa böcker.

    Handlar din fråga om Bokstart? Inom Bokstart delas böcker ibland ut av BVC, i samarbete med folkbibliotek. I de fallen är det biblioteken som köper in böckerna och det finns ett bidrag, Inköpsstöd för folk- och skolbibliotek, som de kan använda för att köpa in dessa böcker.

    Eller så handlar din fråga om vår publikation Barn- och Ungdomsbokskatalogen. I den finns ett urval av nya böcker presenterade. Böckerna beställs dock inte genom oss, utan från gängse kanaler som till exempel nätbokhandlar.

    Hör av dig igen om vi missförstått din fråga!
    Vänligen,
    Anna