Budget Stärkta bibliotek ansökan

Hej!
I budgeten för Stärkta bibliotek projektet som man söker för ska man på den nedre delen av sidan ange Finansiering. Vi söker finansiering för hela projektet från Stärkta biblioteksbidraget. Ska vi då ändå ange att vi tex även söker inköpsstöd för media barn och unga från kulturrådet - även om det inte har med vårt stärkta biblioteksprojekt att göra? Eller ska vi bara ange där ifall vi även söker bidrag från kulturrådet eller andra finansiärer ex kommun, region för samma projekt som stärkta biblioteksansökan avser? /Tacksam för hjälp!

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för ditt mail. Ni ska endast ange övrig finansiering för det projekt som ansökan avser. Alltså inte finansiering för andra projekt ni sökt från Kulturrådet, som till exempel inköpsstödet.

    Hälsningar
    Kulturrådet
  • Vi har fått stöd för ett projekt 2021, halvtidstjänst i ett år. Om vi skulle projektanställa någon på mindre än 50% (kanske omplacering, eller att någon jobbar på fler ställen), kan vi då använda pengarna ända in i år 2022?
  • Hej!
    Det finns möjlighet att förändra budget eller projektplan om nya omständigheter har kommit till. Det finns även möjlighet att förlänga projekt och senarelägga redovisningsdatum. Kontakta en handläggare för Stärkta bibliotek med en motivering till förändringen och önskemål om nytt datum så får du hjälp.
    Kulturrådet
  • Hej
    Vi har beviljats stöd för Stärkta bibliotek 2019, 2020 och för 2021. En del av de aktiviteter som vi planerat för året har vi inte kunnat genomföra pga pågående pandemi. Finns det möjlighet att föra över en del av årets stöd till nästa år?
  • Hej!

    Vi har full förståelse för att saker har behövt skjutas upp. Kontakta en handläggare för Stärkta bibliotek så får ni hjälp att skjuta fram redovisningsdatum för det ärende det gäller. Det är inga problem att senarelägga redovisningen för året även om nästa års projekt och aktiviteter påbörjas.
    Kulturrådet