Brutet räkenskapsår?

Aktiebolag med brutet räkenskapsår, maj till april. Vilken ÅR skall bifogas, 2018-2019 eller 2019-2020? /tiina

Kommentarer

  • Hej Tiina,
    Tack för din fråga. Syftet med att vi begär årsredovisning är att få en helhetlig bild av den sökande organisationen över tid. Om det är ett räkenskapsår som inkluderar lika delar (brutet juni/juli) av 2019, eller om du vill vara extra tydlig är det bra om du inkluderar bägge. Annars räcker det med den årsredovisning som visar största delen av 2019.

    Mvh,
    Love
    Kulturrådet