Bokstart - äldre barn

Som jag förstått det riktar sig Bokstart till barn i åldern 0-3 år. Vad händer när barnen blir äldre? Finns det andra liknande projekt för att främja barns läsning som tar vid när barnen blir äldre?

Kommentarer

  • Hej!

    Det finns många olika regionala och kommunala projekt, både från förskole- och bibliotekshåll. Men inget nationellt som Kulturrådet håller i. Bokbryggan i Värmland är ett exempel. Och Språktåget i Stockholm.
    Kulturrådet
  • Hej!
    Gillar verkligen broschyrerna. Skulle underlätta att ha fler frågor som föräldern kan ställa, rent konkret. Tror att många föräldrar tycker att det kan vara svårt spec om de inte själva är vana vid att läsa för egen del.
    "Språkträna" broschyren, där har punkt 3 och 4 exakt samma text. Ville vara uppmärksamma på det. Kanske något ni vill redigera?

    Mvh
    BVC sköterska
  • Hej Linn!

    Tack för din observation om feltryck i foldern Språkträna. Vi kommer att trycka upp nya med rätt text under punkt 3, och ändra i webbversionen.

    Vi hade också med konkreta frågor som föräldrar kan ställa från början, men det blev för mycket text tyvärr.

    Vänligen,