Bokstart språknätverk

I vår kommun är det Svenska kyrkan som håller i Öppna förskolan träffar. Jag tänkte söka bidrag för att starta ett Bokstart språknätverk och har fått med BVC på tåget och några förskolor (fria/privata ej kommunala). Jag undrar ifall jag kan ha med Öppna förskolan i nätverket även ifall det är drivet av Svenska kyrkan? Kan man ha med förskolor som ej är kommunala i nätverket?

Kommentarer

  • Hej Kristina,

    Så här står det under bidraget:

    "Du som är huvudsökande representerar ett folkbibliotek eller en regional biblioteksverksamhet. Språknätverket drivs i samarbete mellan minst två aktörer. Som medsökande finns minst en samarbetspartner inom barnhälsovård och/eller förskola."

    För mer information se gärna länken för Bokstart Språknätverk.

    Vänligen
    Alan