Boklista Förskolan 2018

Hej! Jag skriver just nu ett examensarbete om barnlitteratur och försöker få ta i den lista med barnböcker som Kulturrådet tog fram 2018, i syfte att stimulera läsningen i förskolorna i Sverige. Finns den att få tag i någonstans?

Mvh Maja
Maja Jansson

Kommentarer

  • Hej Maja,

    Våra Barnbokskataloger där en del av böcker recenseras finns publicerade på vår hemsida under Publikationer. Man måste dock skrolla ner för att få tag på rätt år.

    Vänligen
    Alan
  • Hej,
    Jag har gett ut 3 barnböcker, som finns hos bibliotek,
    Bokhandel och i skolor.
    Vilka möjligheter har jag att få komma med i era
    kataloger?
    Tacksam för svar.
    mvhLars
    Lars Fallgren
  • Hej Lars,

    Våra kataloger och listor består av de böcker som har sökt stöd hos Kulturrådet och fått beviljat litteraturstöd.

    Vänligen
    Alan