Bokklubb 2.0

Hej,

Jag vill starta en modern bokklubb i Skåne som riktar sig till endast kvinnor i alla åldrar. En bokklubb där man får välja att fritt välja bok eller ljudbok.
En kombination av att man en gång i månaden träffas på ny plats för att diskutera och reflektera över den valda och lästa bok, att komma utanför sin vanliga "genrer" av böcker man läser men även att få komma ut ur sina vanliga rutiner (kanske en del aldrig får chansen att få uppleva andra städer). Men att även nätverka med andra kvinnor  man annars inte träffat på. Finns det något bidrag man kan söka för att kunna köpa in böcker/abbonnemang hos ljudböcker eller för transport?

Tack på förhand
Jelena

Kommentarer

  • Hej Jelena

    Det låter som en toppen initiativ men tyvärr finns inget bidrag för det att ansöka om hos oss. Däremot kan man eventuellt söka finansiering hos litteraturstiftelser och liknande organisationer.

    Kulturrådet