Vilka bilagor till projektbidrag fri scenkonst?

Hej!
Vilka bilagor är obligatoriska för ansökan till Projektbidrag fri scenkonst?
Mvh, Jo
Jo (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Jo,

    Om ansökan gäller egen produktion ska de medverkandes cv:n sammanfogas till ett dokument i pdf-format på maximalt tio sidor.

    Om ansökan gäller turnéer eller gästspel utomlands ska inbjudan eller letter of intent bifogas ansökan, dessa ska vara omvandlade till pdf-format.

    Rörligt material ska bifogas ansökan i form av videolänk. Det kan vara en pitch, dokumentation av pågående arbete med det projekt som ansökan avser eller dokumentation av tidigare produktion som representerar gruppens sceniska uttryck eller konstnärskap.

    Vänligen
    Alan
  • Hej, vi har för avsikt att göra en turne i Sverige och till de nordiska länderna med ett specialprogram om nordiska danser från 1700-talet. Vi har ännu ej några skriftliga inbjudningar eller letter of intents att bifoga ansökan. Däremot har vi muntliga kontakter med kontakter vi arbetat med i många år och där vi gjort evenemang vid flertal tillfällen samt nya kontakter som tagits i samarbetssyfte. Nu under corona har vi inte högprioriterad detaljplanering när det gäller denna interaktiva dansföreställning. Vi hoppas att detta går att komplettera upp efter ansökan som går ut idag kl 23.59.
    Anna Löfgren
  • Hej Anna,

    Om ansökan gäller egen produktion ska de medverkandes cv:n sammanfogas till ett dokument i pdf-format på maximalt tio sidor.

    Om ansökan gäller turnéer eller gästspel utomlands ska inbjudan eller letter of intent bifogas ansökan, dessa ska vara omvandlade till pdf-format.

    Rörligt material ska bifogas ansökan i form av videolänk. Det kan vara en pitch, dokumentation av pågående arbete med det projekt som ansökan avser eller dokumentation av tidigare produktion som representerar gruppens sceniska uttryck eller konstnärskap.

    Det går bra att skicka med en kompletterande projektbeskrivning i pdf-format. Samtliga dokument ska skickas digitalt tillsammans med ansökningsblanketten och får inte vara längre än 10 sidor vardera.

    Vänligen
    Kulturrådet
  • Hej!
    Undrar också om bilagor till ansökan om Projektbidrag fri scenkonst. Om den sökande är en ideell förening, vill ni ha något av detta:
    • bifoga föreningens stadgar
    • bifoga signerat senaste årsmötesprotokoll med styrelsens medlemmar
    • bifoga signerat senaste årsbokslut
    • bifoga kopia på firmatecknares legitimation.
    Eller något annat rörande organisationen? Hittar inte att ni vill ha det, men vill vara säker.
    Anna
  • Hej!

    Nej, det är inte obligatoriskt att skicka in de dokument du nämner. Obligatoriska bilagor är enbart de som listas tidigare i den här tråden:

    CV på medverkande i projektet,
    Rörligt material ( t ex länk till Youtube, Vimeo, hemsida)
    Inbjudningar vid turné i annat land.

    Kulturrådet
  • Hej!

    Jag undrar om det är samma bilagor som gäller detta år?

    Alltså: De medverkandes CV på max 10 sidor i pdf format och rörligt material.

    Mvh,
    Jo
  • Hej!

    Ja, det stämmer.
    Seyde