Bidrag för att köpa böcker på olika modersmål

Hej! Jag jobbar på biblioteket på en mångkulturell skola, och skulle vilja köpa in böcker på våra elevers modersmål. Finns det något bidrag vi kan söka för att göra detta?

Mvh,
Ylva

Kommentarer

  • Hej!

    Hos Kulturrådet kan en kommun göra en samlad ansökan om inköpsstöd till folk- och skolbibliotek. Det innebär att enskild skolhuvudman inte kan söka bidrag direkt hos oss, men däremot ingå i kommunens gemensamma ansökan till folk- och skolbibliotek. Ansökan sker en gång per år. Beviljat bidrag kan sedan användas ett helt läsår. Läs mer här: https://www.kulturradet.se/sok-bidrag/inkopsstod-till-folk--och-skolbibliotek/
    Har du funderingar om din kommun sökt och beviljats bidrag, kontakta gärna oss handläggare. Genom länken ovan får du kontaktuppgifter till oss handläggare för inköpsstöd till folk- och skolbibliotek.
    Johan