"Bidrag till konstnärliga produktionsplatser"

Hej
Vi är en konstgrafisk verkstad i Mölndal vi är ett Handelsbolag, vi fick "bidrag till konstnärliga produktionsplatser" KUR2021/10876, vi undrar skall vi bokföra detta som intäkt i handelsbolaget?
Jim Berggren

Kommentarer

  • Hej Jim,

    Bidrag från Kulturrådet anmäls till Skatteverket. Ni ska bokföra som bidrag från Kulturrådet i er deklaration.

    Vänligen
    Kulturrådet