Bidrag för spridning av kulturtidskrifter

Kan flera kulturtidskrifter (som får produktionsstöd från kulturrådet) gå samman för att skapa en organisation som syftar till ökad spridning av kulturtidskrifter och därmed kvalificera sig för att ansöka om "Bidrag för spridning av kulturtidskrifter" - eller är det endast Nätverkstan och den typen av verksamheter som kommer ifråga för detta stöd?
Linda

Kommentarer

  • Hej!

    Flera tidskrifter kan gå samman i gemensamt projekt med syfte att sprida, marknadsföra, distribuera etc. kulturtidskrifter. Det behöver inte vara en egen organisation men det ska vara tydligt vem som är huvudansvarig för projektet och vilka som är tänkta att ingå.
    Seyde
  • Tack för svar!

    Linda Fagerström