Bidrag för kompetenshöjande insatser inom läsfrämjandelyftet

Hej!

Kan bidrag för kompetenshöjande insatser inom läsfrämjandelyftet sökas specifikt för inköp av kompetensutvecklande litteratur för internt bruk?
Marie Carlsson

Kommentarer

  • Hej Marie,

    Svar ja: Om det är förutsättning för att den kompetensutvecklande insatsen för personalen ska kunna genomföras, samt att insatsen i övrigt svarar mot kriterierna som lyfts på Kulturrådets hemsida, kan stödet användas för inköp av litteratur.

    Vänligen
    Alan