Bolagets ekonomi

Hej,
Jag ska ansöka om stöd för inkomstbortfall pga inställda konserter åt ett aktiebolag. Ni ska vad jag förstår prioritera de företag som har störst behov av stöd. Hur ser ni på ett företag vars egna kapital är lågt och likviditetsprognosen dålig med anledning av ägarnas stora aktieutdelningar de senaste åren? Kontrollerar ni hur pengar flyttats mellan bolag i en koncern? Vad ställer ni för krav på att ägarna själva ska stå för finansieringen av sin verksamhet?

De flesta konserterna är inte inställda med anledningen av regeringens beslut att begränsa antalet besökare utan på grund av att artister eller deras bokningsbolag ställt in turnerandet. Omfattas även dessa konserter av stödet?

Kommentarer

  • Hej!

    De flesta av dina frågor gäller sådant som vi inte kan besvara nu, utan är sådant som vi kommer att ta ställning till under bedömningen av ansökningarna.

    En förutsättning för att få stöd är att evenemanget har ställts in eller skjutits upp med anledning av corona, i någon bemärkelse.

    Vänligen,