Arvode till musiker som inte har F-skattesedel

Hej, Jag undrar vad som gäller om man betalar musiker via swish, alltså de som ej har f-skattesedel. Det är ju inte löneutbetalning då de inte är anställa. Går detta att ta upp i den ekonomiska kalkylen för fonogramstöd eller räknas det som oprofessionellt? /Markus
Markus

Kommentarer

  • Hej!

    Vilken metod du väljer för att betala dina samarbetspartners är inget som tas in i bedömningen av ansökan. Däremot är det viktigt att det sker på ett korrekt vis enligt rådande skatte- och redovisningsregler.
    Kulturrådet