beslut och krisstöd

Vi har sökt ordinarie projektbidrag för Bild och Form, som jag hittat info här beslutas i slutet av april. Återstartsstödet; kan det sökas för andra delar av samma projekt? (Vi vill ju kunna förbereda vår nästa ansökan och det är bara ett par dagar mellan beslut på det ena bidraget och deadline på det andra...)
Ingrid

Kommentarer

  • Hej Ingrid,
    Återstartsstödet kan användas till andra delar av samma projekt inom ordinarie bidrag ni har sökt och så länge ansökan/projektet uppfyller de kraven som anges i riktlinjerna för stödet. Vi rekommenderar att ni beskriver tydligt i er ansökan om att det avser andra delar av projektet för att undvika dubbelfinansiering.

    Projektet får däremot inte ha finansierats/finansieras av Kulturrådets verksamhets- eller projektbidrag från tidigare krisstöd.

    Riktlinjerna för återstartsstödet kommer att finnas tillgängliga på våran hemsida nästa vecka. För mer information, anmäl dig även till webbinariet som hålls den 12 april kl 12-13.

    Mvh
    Kulturrådet