Avtal och Skapande skola

Vad gäller kring avtal, Är det enbart skriftliga avtal som gäller eller även avtal via mejl/muntligt?

Kommentarer

  • Följ de avtalsregler som finns i din kommun eller
    organisation. Huvudmannen är ansvarig för att avtalen följs.
  • Skulle ni kunna ta fram en kontraktsmall, gärna med kryssrutor för att se att aktören uppfyller professionalitetskraven, som de huvudmän som vill kan använda sig av?

  • Vi kan tyvärr inte göra detta på statlig nivå utifrån det kommunala självstyret. Kontrakt och avtal ansvarar huvudmännen själva för.