Återstartsstöd med utbildningssyfte

I underlaget för återstartsbidraget står det "projekt med annat huvudsakligt syfte än kulturverksamhet (vilket exempelvis kan vara företagsevenemang, föreningsträff eller föreläsning med forsknings- och utbildningssyfte" - räknas ett projekt på ett museum som är ska skapas för att nå elever och lärare  med utbud och material (som inte är föreläsningar) in i detta?
Julia Olderius

Kommentarer

  • Hej Julia - svar ja och nej - i ditt/ert fall låter det som du/ni beskriver en publik aktivitet/projekt som riktar sig till elever/barn/unga och lärare - en pedagogisk/levande verkstad situation - välkommen med din ansökan där du/ni beskriver projektet i sin helhet som ger Kulturrådet ett komplett underlagsgrund för vidare beredning/beslut - sök!

    varmast,
    Erik
    Kulturrådet