Återstartsbidraget

Hej! Går det att söka återstartsbidrag för att uppföra en byggnad på ett museum som syftar till att skapa en ny verksamhetsgren för barn och unga? Museet ägs av en ideell förening.
Marie Johansson

Kommentarer

  • Hej Marie,

    Återstartsbidraget är ett projektbidrag som ska skapa möjligheter till att få uppleva/få tillgång till kultur - det finns ett antal prioriterade områden, varav fokus på barn och unga är ett av dem - vi uppmanar er att ta del av stödets riktlinjer och själva ansökningsblanketten för att se vad som efterfrågas. Nu finns även ett webbinarie
    att se där vi försöker besvara en del frågor och vägleda genom processen

    mvh

    Johan