Arrangera en festival i augusti 2023

Två trågor:
1: Om jag/min förening ska arrangera en festival i augusti nästa år, kan jag då söka i år? Det står att stöd kan sökas för projekt som påbörjas samma år som man ansöker. i mitt falla påbörjas såklart planering och projektering, men själv festivalen inträffar nästa år. Hur gör jag?
2: Ä det ett problem om jag är både ordförande i arrangerande förening och arvoderad projektledare i det sökta projektet?

Bästa hälsningar
/Marie
Marie Länne Persson

Kommentarer

  • Hej,
    här kommer två svar:
    1. Ja, planering och projektering som medför kostnader kan räknas in i ett projekts tid för genomförande.
    2. Nej, det är inte något problem i sig, men det är bra att vara tydlig med detta i ansökan.

    Mvh
    Elisabet