Vad ingår i begreppet "kultur"?

Är sport inkluderat i begreppet kultur?

Reimond Emanuelsson

Kommentarer

  • Hej!

    Kultur är ett brett begrepp som omfattar många olika och varierande delar. På Kulturrådet arbetar vi ofta utifrån konstområden vilka inbegriper litteratur, musik, bildkonst och scenkonst medan man på kommunal nivå inte sällan har en och samma avdelning för kultur och fritid, där även idrottsaktiviteter ingår.

    För att få svar på om ett projekt som du arbetar med är behörigt att söka något av våra bidrag vänder du dig bäst till ansvarig handläggare för respektive stöd, de listas alltid längst ned på sidan för bidraget. Eller så kan du skicka en fråga med en beskrivning av ditt projekt till support@kulturradet.se så hjälper vi dig komma i kontakt med någon som kan svara om ditt projekt.

    Mvh
    Johan