Any grant for Indian Classical Music

Hi,
I am a practitioner of Hindustani Classical Music and want to do something in this regard in Sweden. I do not have a band as such. Have a few acquaintances in Copenhagen and in other countries in Europe who can accompany or collaborate with me for concerts and new compositions in Hindustani Classical Music. I work full time but have been learning Indian Vocal music since childhood. I rehearse here in Malmo by renting a rehearsal room. By profession, I am an Electronic Engineer and work full time in a semiconductor company. I have done small individual performances in Sweden and Denmark and have also conducted Indian music introductory sessions in an International school in Sweden. I see a lot of potential for Indian music here in Sweden and want to do something constructive which can bring about a good awareness among people for this genre of music. Could you support/sponsor any such musical activity and what should I do to avail help/grants from you? I have been living in Sweden for the past 5 years. I do not have any profit/non-profit association/group registered.
Thanks,
Parag

Kommentarer

  • Hej
    Inom konsert och samarbetsprojekt kan du som aktör inom musikområdet söka för dels konsertprojekt med minst 5 konserter inom ett halvår (som musikgrupp eller som arrangör för att uppdra till musiker att spela) eller som samarbetsprojekt där du och minst en annan aktör samarbetar inom ett projekt som leder fram till minst ett publikt möte.
    Ni behöver ha ett organisationsnummer och ett bank- eller plusgiro kopplat till denna om ni vill söka från Kulturrådet. För enskilda konstnärer som vill söka projekt eller resebidrag så rekommenderar jag att även titta på Konstnärsnämndens bidrag, hos dom behöver ni inte ha organisationsnummer utan ni kan söka som privat aktör.

    Vänligen Kulturrådet
    Filippa