Antal böcker/litteraturstöd

Hej! När jag tryckte min bok i 500 ex kunde tryckeriet bara leverera 422. Nu har jag fått erbjudandet att skicka mina böcker till arbetsgruppen och blir jag utvald skicka ytterligare 286 böcker. I nuläget har jag de böcker som krävs men får en del beställningar, bland annat från just bibliotek. Jag vet därför inte om böckerna kommer räcka tills besked i slutet av augusti. Kommer böckerna skickas ut till de bibliotek som redan har köpt in dem? Fungerar det med en andra tryckning om det skulle behövas? Jag är verkligen angelägen om att få ut min fackbok Leva för två till samtliga bibliotek. Mvh Pia
Pia

Kommentarer

  • Hej Pia,

    Det är glädjande att din bok säljer redan nu. Om boken beviljas stöd ska den levereras till folkbiblioteken via vår distribution inom tre månader. Det går inte att delleverera och boken kommer att levereras även till de bibliotek som redan köpt in boken. Det går utmärkt att göra tilltryck efter beskedet om litteraturstöd och det går som sagt bra att leverera upp till tre månader efter besked.

    Vänligen
    Alan