Antal anställda - ansökan om verksamhetsbidrag

Hej!
I ansökningsblanketten för verksamhetsbidrag bild form konsthantverk står posten antal anställda. Gäller det bara heltidsanställda eller även de så kallade timanställda? Vi blir väldigt många anställda eftersom vi har fler timanställda och det speglar inte vår verksamhet riktigt då.

tack för er tid och hjälp, vänligen Anna

Anna

Kommentarer

  • Hej!

    Det var bra att du lyfte denna fråga då vi förstår att vi måste bli tydliga i definitionen av vad vi menar med ”anställda” i ansökningsblanketten. Vi stämmer nu av det med berörda handläggare och utredare och återkommer med en tydlig definition inom kort.

    Vänligen,
    Johan
  • Hej,

    Med antal anställda menar vi de som har anställningskontrakt, oavsett tjänstgöringsgrad. Även timanställda räknas med, även om det inte ger en rättvis återgivning av verksamheten.
    Seyde