Hur lång är handläggningstiden?

Hej,
Jag har idag gjort 2 ansökningar, 1 Litteraturstöd och 1 Bidrag för planerad utgivning, hur lång är handläggningstiden tills jag får ett besked?
Josefine Gaude

Kommentarer

  • Hej Josefine,

    Det brukar ta upp cirka 10 veckor från sista ansökningsdatumet. Litteraturstöd kan variera lite beroende om det finns plats i nästkommande sammanträde då är ledamöterna i gruppen har begränsande tid och möjlighet att kunna läsa alltför många böcker för omdöme.

    Vänligen
    Alan