Samverkan med komponist: Ang tidsplan, resp kompositionsprocessen

jag behöver veta vad ni menar med: Ange tidsplan och beskriv kompositionsprocessen.
Kan jag skriva att vi börjar processen innan vi fått svar från er på vår ansökan?

Kommentarer

  • Hej Katarina,

    Frågan gäller tidplan för hela projektet inklusive framförandet av det musikaliska verket. Kompositionsprocessen refererar t.ex. till hur kompositionsarbetet genomförs i förhållande till projektet och hur det dockar in i tidplanen för projektet. Frågan är generell och relevant utifrån lite olika synpunkter beroende på vilket konstområde den sökande representerar. För dansområdet är det t.ex. vanligt att koreografen och komponisten samarbetar för att skapa en ny dansföreställning och det samarbetet ingår då i kompositionsprocessen.

    Vänligen
    Alan