Ansökan om projektstöd för ett projekt som preliminärt löper in i nästa år

Vi har fått en förfrågan om att vår projektansökan gäller år 2022, och eventuellt därför inte kan beredas.
Vi är en repertoarteater, och kommer att göra research, repetera och ha premiär samt spela under 2021. Vi hoppas kunna turnera även under 2022.
Skulle detta innebära problem att behandla ansökan?

Kommentarer

  • Hej Daniel,

    Man kan söka det här bidraget två gånger per år.

    I årets första ansökningsomgång (januari) kan man söka bidrag för projekt som äger rum innevarande år och det första kvartalet nästkommande år.

    I årets andra ansökningsomgång (augusti/september) kan man söka bidrag för projekt som äger rum nästkommande år.

    Er innestående ansökan kommer att behandlas enligt alternativ 1 enligt ovan. Vill ni även söka för 2022 kan ni söka det på nytt i augusti/september.

    Vänligen
    Alan
  • Hej!
    Jag har en följdfråga på det. Vi har ett projekt som börjar december 2022 men som pågår längre än första kvartalet 2023, kan man då söka projektbidrag första omgången 2022 eller måste man vänta till ansökningsomgång nr 2?
    Lava
  • Hej!

    Det blir bäst för er att söka höstens projektbidrag, ansökningsomgång nr 2.
    Kulturrådet
  • Hej! Om man söker bidrag under höstens ansökan och hade tänkt ha merparten av projektet följande år med premiär, men vill starta upp projektet redan i november, då får man inte det? Då är det bättre att skjuta upp start av projekt till januari eller?
    Rebecka
  • Hej!

    Projektet kan inledas efter att ansökan skickats in men ska inte starta sin genomförandefas innan beslut fattats. Premiär ska vara först 2023.
    Johan