Ansökan och redovisning av 3-årigt projekt inom Regional kulturverksamhet

Hej

Vi har ett 3-årigt projekt som beviljades 2020 för första året (Regional utveckling). Vi tänker nu söka för år 2. Dock står det i beslutet som vi fick för år 1 att projektet ska redovisas senast 2022-03-30. Hur ska vi förhålla oss till det i årets ansökan? Det verkar som redovisningsdatumen är satt efter den treåriga tidsplanen. Ska vi söka för år 2 och ändå uppge vad vi hittills åstadkommit inom projektet och uppge samma redovisningsdatum för år 2 eller hur göra?

Vänlig hälsning

Kommentarer

  • Hej Lena,

    Redovisningsdatumen sätts enligt projektens start- och slutdatum. I er tidigare ansökan har ni slutdatum 2021-12-31 och därför har ni fått det datumet som redovisningsdatum. Det har inget samband med flerårigprojekt. Även om ni söker för treårig projekt så ska ni söka för varje år och redovisa för respektive ärendena enligt datumen. I ansökningsblanketten kan ni beskriva hur har det gått om det finns plats för det. Ni kan givetvis kolla med er handläggare som finns kontaktuppgifter under bidraget.

    Vänligen
    Alan
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.