Räknas lokala kulturhuset som en kulturaktör?

Vi skulle vilja anlita det lokala kulturhuset (Folkets Hus) som "mellanhand". Via dem kan vi ta del av olika kulturaktörers scenkonst och workshops på ett bättre sätt än vad vi själva som pytteliten enhet kan uppbringa. Kan vi då skriva Folkets Hus som den som vi anlitar och enbart som tillägg skriva vilken scenkonstaktör eleverna via Folkets Hus kommer att möta?

Kommentarer

  • Det viktiga i samarbetet med alla kulturaktörer inom Skapande skola är att det tydligt i ansökan ska framgå vilka kulturaktörer som genomför projekten och beskrivning av hur projektets innehåll uppfyller bidragets krav. Folkets Hus räknas inte som en kulturaktör inom bidraget.

    Läs gärna ordlistan där vi förklarar centrala begrepp för bidraget:
    https://www.kulturradet.se/sok-bidrag/vara-bidrag/skapande-skola/ordlista/
    Anna