Verksamhetsbidrag fri scenkonst: "Aktör och scenisk uttrycksform" i ansökningsblanketten

Hej,

Vi vill ansöka om verksamhetsbidrag (Fri scenkonst). Vad menas med ”Aktör och scenisk uttrycksform. Gäller endast vid presentation/samproduktion.”? Vad önskar ni för information här?

Med vänlig hälsning, Julia

Kommentarer

  • Hej Julia,
    Ansökningsblanketten är avsedd både för grupper/kompanier som producerar egna föreställningar och scener som visar andras föreställningar (gästspel). De som visar gästspel ska ange ”Aktör och scenisk uttrycksform” för gästspelen.
    T.ex. "Dansgrupp XX, samtida dans."

    Vänligen,
    Anna