Vilka kycklingdelar ska uppnå 70 resp. 82 grader?

Hej!
Behöver ett bra svar från er då jag alltid tycker man är osäker med kyckling och vad som gäller.
Tjingaling!

Kommentarer

  • Hej Saskia!
    Tack för att du frågar. Det är säkert fler än du som undrar. 🙂
    • 70 grader bröstfilé, urbenad lårfilé samt alla andra Kronfågels kycklingprodukter som är urbenade.
    • 82 grader hel kyckling, lår, klubba, ben.
    Hoppas det blir mycket god kyckling i sommar!
    Anna
  • Måste era kycklingköttbullar (Bosarps ekologiska) också uppnå minst 70 grader?
  • Hej Pernilla!
    Bra fråga, all kyckling som vi värmebehandlar (som är utan ben) ska uppnå 70 grader redan i vår produktion. De är genomstekta, så dessa är redan färdigstekta och genomstekta av oss. Du som konsument kan äta kycklingköttbullarna direkt utan så hög uppvärmning om du vill.
    vänligen,
    Anna