Finns det vete i glukossirapen i Kycklingkebab?

Hej jag är jätteallergisk mot vete och undrar vart glukossirapen i er Kycklingkebab kommer ifrån?
Malvina

Kommentarer

  • Hej Malvina!
    Tack för din kloka fråga. Vi försöker undvika allergener så mycket som vi kan. Är det en här produkten du menar?

    https://www.kronfagel.se/product/kycklingkebab-3/

    Jag har dubbelkollat med våra produktutvecklare och de skriver att i så fall kommer glukossirapen från potatis.
    vänligen,
    Anna
  • Ja det är den produkten jag menade!
    Malvina
  • Hej Malvina!
    Vad bra, då har du fått korrekt information. Att det kommer från potatis.
    vänligen,
    Anna