vart kan jag köpa??

förlåt min svenska (jag är fr Finland och bara skolsvenskan) men jag undrar om ni et kan jag köpa Kronfågel här nånstanns i Finland? Jag tror att jag har fått non gång so bra ört chyckling och de var svenskt, minns jag. Jag såg några frågor on Kronfågels produkter så jag tänkte att kanske det är möjligt att få nogonstans här i Finnland också. Vet du nogot. om saken?
Förlåt språket igen,men hoppas at du förstår. Tack!
Hanna =)
Hanna Erlin

Kommentarer

  • Hej Hanna!
    Tack för din fråga. Svensk kyckling finns inte i Finland men det finns ett dotterbolag som ägs av vår huvudkoncern i Finland. De producerar färsk kyld kyckling uppfödd i Finland. Det bolaget heter https://www.naapurinmaalaiskana.fi/.
    Jag hoppas det är svar på din fråga.
    vänligen,
    Anna
  • Joo tack, jag vet ju den firman. Jag äter kykling 95% av altt mina kott. Juu jag har ätit den där "Grannens landbokyckling" och dom är läckert. Tack för svaret och har de so bra ny på vären!
    H. Åbobo Hanna 0)
    Hanna Erlin
  • Tack detsamma Hanna! 😀
    Anna