Varför skållar ni levande kycklingar levande?

Dito

Kommentarer

  • Hej Thomas!
    Tack för din fråga. Vi förstår att den bild som förmedlas i media kan skapa oro och obehag. Men den bild som media förmedlar stämmer inte.

    För din info har Länsstyrelsen skickat nedan rättelse till Aftonbladet:
    ”Hej,
    I artikeln finns en rubrik som anger ”25 rapporter om djurplågeri”. Länsstyrelsen har INTE fått in 25 rapporter om djurplågeri. I ärendet som vi handlägger kring ostuckna fåglar har det inte konstaterats djurplågeri eller lidande. De rapporter som länsstyrelsen fått in och som Aftonbladet troligtvis hänvisar till är informationer från Livsmedelsverket gällande ostuckna fåglar. I dessa rapporter nämns inte att djuren varit utsatta för lidande eller djurplågeri.”
    Under den här länken kan du ta del av mer info och hur vi bemött Aftonbladets frågor: https://www.kronfagel.se/fragor-och-svar/

    Vänligen Anna på Kronfågel
    Anna