Varför ska jag välja svensk kyckling?

Det var en diskussion i fikarummet om att välja svenskt kött. Finns det några argument för varför jag ska välja just svensk kyckling vad gäller transporter och djurhållningen?

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din viktiga och kloka fråga.
    Det finns många argument för varför man ska välja svensk kyckling och kött generellt. Svensk kyckling är...

    • uppfödd under en av världens strängaste djurskyddslagar
    • inga burar och är frigående
    • ingen könssortering
    • inget GMO i fodret
    • endast certifierad soja
    ...och många fler anledningar. Kika gärna på vårt klipp om varför.

    Tveka inte att höra av dig om du har fler frågor.

    Anna