Varför läcker påsen?

Hej på er!
Plastemballaget på kycklingben läcker om jag låter kycklingen tina i den. Varför är den inte tät?
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna!
    Vad tråkigt att förpackningen inte motsvarade dina förväntningar. För din info så finns det 4 små hål intill den svetsade kanten. Man gör dessa hål för att påsarna ska kunna släppa ut luft och vara lättare att packa. Om vi inte gjorde hålen så skulle förpackningarna bli som ballonger och risken finnas att de går sönder i svetsen då man lägger ett stort antal på varandra i kyldisken i butikerna.

    Hoppas det var svar på din fråga - hör annars av dig igen!
    Anna