Varför heter det kycklingsteak?

Chickensteak eller kycklingstek låter bättre, man säger ju inte köttballs eller meatbollar.

Kommentarer

  • Hej Jarmo!
    Tack för att du hör av dig om vårt val av namn på vår produkt KycklingSteak. Här kommer lite om hur vi har tänkt.👍👏🙂

    Eftersom en styckingsdetalj som urbenad klubba kan vara svår att förstå, har vi på allvar funderat, vänt och vridit på ordet samt även lekt lite med namnet för att förtydliga produkten.

    Ordet Steak osv har verkligen diskuterats fram och tillbaka men vi har också testat uttrycket på konsument. Det visade sig att KycklingSteak som namn, gav bästa resultat och är ett begrepp som förklarar konceptet/produkten.
    Inspireras gärna i det här klippet till tillagning av KycklingSteak som både kan grillas eller stekas i panna.

    Tveka inte att höra av er igen om ni har fler funderingar.

    Anna