Varför har ni slutat med vanliga kycklingvingar med spets?

Hej,
Jag har handlat länge era kycklingvingar. Nu har ja minskat på inköp eftersom era vingar är utan spets. Jag vill ha vingspets. Godast att äta vid fritering och ugnsbakning. Varje affär i närheten av mig säljer kycklingvingar utan spets. Såååå tråkigt. Saknar spetsen...

Kommentarer

  • Hej Grete!
    Först vill jag säga att det är kul att höra att du uppskattar våra produkter.

    Tack för din fråga. Det är inte ändrat i recepturen dvs beskrivningen för hur de ska styckas utan snarare att det blivir fel när spetsen kommit med på kycklingvingen. Antagligen har produktutvecklaren med kollegor bedömt att produkten blir bäst när spetsen inte är med redan när man tog fram produkten till produktion.
    med vänliga hälsningar

    Anna
  • Saknar vingspetsen på kycklingvingarna! Svaret ovan är inte ok. Det måste finnas en annan anledning som jag inte förstår. Kommer "fullständiga" vingar tillbaka? Även jag och flera av våra vänner, har slutat köpa vingar av ert märke.

  • Hej Laila!
    Tack för att du hör av dig. När vi tar fram sk recept (produktspecifikationer) så bestämmer produktutvecklarna hur produkten ska styckas, smaksättas, produceras osv. Den här produkten ska inte ha en vingspets kvar så det är därför den är bortskuren. Om den finns kvar någon enstaka gång så stämmer inte produkten med specifikationen, vi har missat helt enkelt.
    Jag hoppas det är svar på din fråga.
    Anna
  • Det är förskräckligt att det inte går att få tag på kycklingvingar med spets. Matsvinn dessutom - utöver att man berövats det absolut godaste på hela kycklingen!!!
    Så enormt ledsen man blir! Särskilt i dessa tider när man poängterar att allt ätbart på ett djur ska ätas upp -av respekt för djuret!
    Vänliga hälsningar från en mycket bedrövad
    Kerstin
    Kerstin Kullendorff
  • Hej Kerstin!
    Tack för din reflektion. Jättebra att du tänker så. Vi tar vara på i princip allt på kycklingen och använder det. Så inget går till spillo och blir matsvinn. Antingen kycklingdelar på export, används i industrin, djurfoder eller motsvarande.
    vänligen,
    Anna