Varför har min innerfilé en lång sena i mitten?

Hej!
Det var en lång sena i mitten av alla mina innerfiléer. Jag kan inte påminna mig om att de brukar ha en så grov sena som det är i den stora filén. Jag trodde att Innerfilé var den lilla delen av filén och inte den utskurna mittdelen av den stora filén. Har jag missuppfattat?
Anna

Kommentarer

  • Hej Anna! Tack för din fråga.

    Precis som du skriver är kycklinginnerfilén en mindre styckningsdetalj än den större kycklingfilén.

    Det är tråkigt att höra att du inte var nöjd med din kycklinginnerfilé. Vi kan i dagsläget inte ta bort senan som sitter i filén i det frysta sortimentet men den kan man själv dra eller skära bort före tillagningen. Det är alltså en sena som är tillhörande innerfilén.

    Vi kan dock erbjuda en finputsad produkt av innerfilé utan sena i det kylda sortimentet. Produkten heter Små & Fina Filéer. Läs gärna mer här: https://www.kronfagel.se/product/sma-fina-fileer/

    Vänligen,
    David