Var kan jag köpa fryst höna?

Tidgare kunde jag till rimligt pris köpa frysta hönor på Willys och andra liknande butiker. Sedan drygt ett år är de omöjliga att finna. Varför? Kommer de tillbaka?
Perfekta till soppkok m.m.

Mvh Roland

Kommentarer

  • Hej Roland!
    Tack för din fråga. Kronfågel slaktar väldigt lite höns och det slaktas isf för att vi ska ha det till produkter till storkök och restaurang.
    Det jag skulle kunna rekommendera dig är att köpa en Bosarp ekologisk kyckling som är större (och visserligen lite dyrare) men den räcker till 5-6 personer och det blir fin buljong. Addera bara lite extra grönsaker till kycklingköttet så räcker kycklingen till ganska många.
    Bosarps finns både kyld och fryst och om butiken inte har hemma kan du alltid be dem ta hem till dig. Här är mer info om Bosarps kyckling.
    Anna