Vad görs kycklingfärsen av?

Hej,
Jag undrar vad produkten kycklingfärs är gjord av för delar på kycklingen, innehåller den skinnet ?

Kommentarer

  • Hej Annika!
    Tack för bra fråga. Kycklingfärs som är 100% kycklingkött framställs av kött på kycklingben/kycklinglår. Kycklingkött på benet/låret är ett lite fetare, mörkare mera smakrikt kött. Kycklingskinnet används för korvtillverkning och mals inte ner i färsen.
    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Tack för trevligt och BRA svar.
    Mvh. Annika

  • Hej Annika!
    Vad bra!! Hoppas du gillar färsen.
    För din info har vi valt ut ett antal av våra mest omtyckta produkter till förmån för Rätt till rörelse. Försäljningen från dessa produkter bidrar till socialt hållbara projekt inom barn- och ungdomsidrotten. Läs gärna mer här: https://www.kronfagel.se/ratttillrorelse/

    Ha en fin dag!
    Anna
  • Hej, hur mycket vatten innehåller kycklingfärs? Hittar uppgift från Finland 66,5%. Men hur ör det med er kyckling. Behöver uppgiften för att kunna räkna ut fetthalten i torrsubstans.
  • Hej!
    Tack för din fråga. Kycklingfärs består endast av kycklingkött. Dock finns det alltid vatten i kött helt naturligt då dess största beståndsdel är just vatten.

    med vänliga hälsningar

    Anna