Vad är kycklingkebaben stekt i?

Hej!

Vår dotter har mjölkproteinallergi. Och vi undrar vad er kycklingkebab är stekt i? Rapsolja? Margarin med mjölk? Vad?

Tack på förhand.

Mvh,
Rita

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga. Troligen i vegetabilisk olja eller stekt utan ngt fett alls men vi får kolla upp och återkomma. Du kan dock vara säker på att det inte är smör eller ngt med laktos.
    vänligen,
    Anna
  • Hej Rita!
    Tack igen för att du hör av dig. Kycklingkebaben från Kronfågel är stekt i rapsolja.
    Vill du ha kyckling som inte är stekt i ngn olja ber jag att få rekommendera BBQ Stekt & Tärnad kyckling. Här kan du läsa mer om den produkten. https://www.kronfagel.se/product/bbq-stekt-tarnad-kyckling/

    Hoppas du hittar ngt som ni gillar.
    vänligen, Kinna
    Anna