Kycklinglårfilé - usel vara

Hur kan ni ? Jag köpte kycklinglårfile 700g och fick slamsor , det var det värsta jag sett. Fick skära bort 2/3

Kommentarer

  • Hej Birgitta!
    Tack för din fråga. Vad tråkigt att du inte var nöjd med innehållet i din påse.

    Det du köpt, kycklinglårfilé är ett urbenat kycklinglår så styckningsdetaljen har en snygg sida (utsidan av låret) och en lite mera ruff/tuff sida med senor och muskler, där benet suttit. Av naturliga skäl ser den annorlunda ut är kycklingfilé som är en mer sammanhållen muskel.

    Kycklinglårfilén är mycket mera smakrik och saftig tack vare att ett lår är fetare. Fett är ju en naturlig smakbärare. Men vi förstår att du kan ha blivit besviken om du förväntade dig en kycklingfilé.

    Vill du ha kontakt med någon på vår konsumentkontakt finns en länk här.

    med vänliga hälsningar
    Anna
  • Hel kyckling är förjävlig nu har massa fjäder fjun kvar tycker det går utför med detta nu tack för mig
  • Hej Morgan!
    Tack för att du hör av dig. Det var ju tråkigt att höra och vi beklagar att innehållet i förpackningen inte motsvarade dina förväntningar. För att kunna hjälpa dig vidare och även informera vår kvalitetsansvarig, behöver vi lite mera info. Fint om du därför kan fylla i uppgifterna som går direkt till vår konsumentkontakt under den här länken.

    med vänliga hälsningar

    Anna