HUr arbetar ni med uppfödares vatten och legionella?

Hur legionella säkrar bonden sitt vatten till kycklingarna?
De kan ha hur fint fodersom helst är där bakterier i vattnet mår inte kycklingarna bra.

Dennis Ekvall

Kommentarer

  • Hej Dennis!
    Tack för din fråga. Jag ber att få återkomma då jag behöver stämma av med någon hos oss som jobbar med djuromsorg och djurvälfärd. Våra uppfödare är ju egenföretagare och vi har avtal med dem att de ska leverera kyckling till oss. Det är inte säkert att vi kan få fram svar på detta även om vi har väldigt många avstämningar och kontroller och besöker dem regelbundet.
    Jag återkommer som sagt.
    vänligen,
    Anna
  • Hej igen Dennis!
    Svar från min kollega som besöker våra gårdar regelbundet och är rådgivare till uppfödarna: Vattnet provtas och analyseras i laboratorie varje år, så vi har koll. Helt rätt, jätteviktigt med rent vatten!

    Har du fler frågor ber jag dig återkomma.
    vänligen,
    Anna