Varför är det småbitar i er tacokyckling?

Hej!
Söndagen den 7/8 köpte vi fryst tacokyckling som är tillverkad av er. Den är inköpt på Willys Kungsgatan i Eskilstuna. Samma kväll tillagade vi hela påsen kyckling. Vi har ätit denna produkt till taco många gånger. Vid denna tillagning reagerade vi över att produkten den här gången innehöll väldigt små "hackade" bitar av kyckling och inte de strimlor vi upplevt tidigare. I påsen var också en slags grynig massa. När vi hällde upp den frysta produkten reagerade vi också på att det var två frysta klumpar bildat av småhackad kyckling och den här gryniga massan. Vi tillagade produkten enligt beskrivning. När vi sedan åt tacokycklingen var det inga som helst fel på smaken. Den var lika god som alltid! Det vi saknade var alltså konsistensen och kycklingstrimlorna. Tänkte att det kanske är något som hänt er i produktionen. Se gärna bilderna jag bifogar.
Tack för i övrigt bra kycklingprodukter!
/Daniel Kvist

Kommentarer

  • Hej Daniel!

    Tack för att du hör av dig. Rätta mig om jag har fel men detta är inte Kronfågels produkt utan Guldfågelns. Ber att du hör av dig till dem istället. 😊

    Vill du prata Kronfågels produkter är du alltid välkommen att höra av dig till oss.
    För övrigt vill vi passa på att berätta att vi nyligen tagit fram flera olika produkter med kyckling, som vi tror du kanske kan ha intresse av. Bl a vill vi tipsa om urgoda nuggets som värms i ugn. Vi hoppas produkten inspirerar och gör matlagningen snabb, rolig och enkel. Här hittar du mer recept och inspiration. https://www.kronfagel.se/product/kycklingnuggets-for-ugn/

    Bästa hälsningar,
    Cecilia