Har ni regler för transport och djurhållning?

Hej!
Hur funkar det med transporter och djurhållning hos er på Kronfågel? Vilka regler finns?

Kommentarer

  • Hej José!
    Bra fråga och tack för att du hör av dig till oss. Svenska matfågeluppfödare och slakterier har att följa gällande regelverk och lagstiftning när det gäller transport av djur. Kycklingens tillvaro styrs av ett omfattande regelverk. Sverige har en av världens strängaste djurskyddslagstiftningar.

    Skyddet stärks även med Svensk Fågels Djuromsorgsprogram. Programmet omfattar såväl uppfödning, lastning och transport som hantering på slakteriet, och kontrolleras regelbundet. Du kan läsa mer om vad det innebär på Svensk fågel om du söker på ”En kycklings liv”.

    Ha det fint!
    Anna