Hur tinar jag fryst kyckling bäst så att det inte rinner ut vätska i kylen?

Hej när man tinar er frysta kyckling kan man lägga in hela påsen i kylen då? frågar efter som jag sett att många fryspordukter har små hål i förpackningen och vill inte att det ska läcka från påsen i kylen. Tänker speciellt på era 700 g frysta kycklinglårfiler
David

Kommentarer

  • Hej David!
    Tack för din fråga. Det finns små hål i påsarna för att de inte ska bli som ballonger och spricka i svetsen när de staplas på varandra. Förslag är att lägga förpackningen i en form med kant i kylen och låta tina så. Då slipper du att vätska från förpackningen kommer ut i kylen.
    vänligen,
    Anna