Hur tillagar jag Minutfiléer?

Hej,
Hur tillagar jag enklast de små minutfilérna i ugn? Behöver jag något matfett? Temperatur i ugn och tid?
Har gasugn.
Har stekt filéerna tidigare, men det blir så mycket matos i lägenheten.

Kommentarer

  • Hej SImon!
    Bra fråga. På baksidan av förpackningen finns en tillagningsanvisning för innerfiléer i både stekpanna och ugn. Att använda lite smör och olja i stekpannan ger alltid bättre stekyta. Steker du i ugn kan du pensla filéerna med lite smält smör innan stekning för bästa resultat. Glömt inte kryddorna. 😀😋 Salt, peppar är gott och prova gärna med lite rosmarin eller timjan, viltkrydda tycker jag också passar på kyckling.

    Temperatur i gasugn - ledsen, här kan jag inte ge dig ett exakt svar - medelvarm ugn skulle jag rekommentera och viktigast av allt, använd termometer så att du har 70 grader i innertemperatur på tjockaste stället av filéerna.

    Det finns också alltid tillagningsansvisningar på vår hemsida. Här är länk.

    Lycka till i köket!

    Anna