Tillaga kyckling klubbor när bröts benet före eller efter slakt???

Stefan Karlsson

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för att du hör av dig. Det var ju tråkigt att höra och vi beklagar att innehållet i förpackningen inte motsvarade dina förväntningar. Jag har skickat bilden till vår kvalitetsavdelning för att få hjälp med din fråga men jag tycker ändå att du ska skicka in detta som en reklamation. Så för att kunna hjälpa dig vidare och även informera vår kvalitetsansvarig med mer uppgifter, behöver vi lite mera info. Fint om du därför kan fylla i uppgifterna som går direkt till vår konsumentkontakt under den här länken.

    med vänliga hälsningar

    Anna
  • Hej Stefan!
    Tack för ditt tålamod. Det tog lite tid att få svar. Kvalitetsavdelningen skriver såhär:

    Det är väldigt ovanligt att benen bryts före slakt så det är högst troligt att det skett efter slakt.
    Eftersom vi styckar maskinellt händer det att kycklingen kommer snett i maskinen och ben bryts där (när kyckling är avlivad).
    Om det hade varit kött kvar på benet hade det varit lättare att se. Om det är jätteblodigt (inte bara rosa) vid brottet har det troligtvis skett innan avblodning.

    Jag hoppas du fått svar på din fråga.

    Dock anser jag att detta är en reklamation och ber att du skickar in den med alla uppgifter under den här länken så kan mina kollegor med konsumentkontakt hjälpa dig vidare.
    https://www.kronfagel.se/kontakta-oss/reklamation/

    vänligen,
    Anna