Hur vet jag vilken tid och temperatur som behövs för grillkyckling i butik?

Grillkyckling för butik

Kommentarer

  • Hej Marie!
    Tack för din fråga. Det måste nog varje butik ställa in själva med sina grillar. Regel är dock att man måste ha minst 82 grader invid benet på tjockaste stället på kyckling med ben och kyckling utan ben som t ex filé behöver hålla en kärntemperatur på 70 grader.
    För din info vet jag att butikerna brukar ha lite högre temperatur på sin kyckling för att vara på den säkra sidan så att den är genomstekt samt att de loggar varje grillning och kan gå tillbaka och kolla innertemperatur om det uppstår frågor kring hur det är grillat.
    Hoppas det var svar på din fråga.
    vänligen,
    Anna