Hur länge håller sig tärnad kyckling?

Hur länge håller sig den färdiglagade, tärnade kycklingen när man har öppnat förpackningen? En förpackning är ca två portioner för mig men vet inte om jag vågar spara den när förpackningen väl är öppnad.

Kommentarer

  • Hej Karin!
    Tack för din fråga. Om du inte låter förpackningen ligga framme utan ser till att kycklingen hamnar i kylen direkt efter att du tagit kyckling bör innehållet kunna hålla sig 2-3 dagar.
    Hoppas det är svar på din fråga.
    med vänliga hälsningar
    Anna